W kategorii „Projektowanie Produktów i Usług” przedstawione zostały praktyki zarówno inicjujące i przekuwające wizję nowego produktu czy usługi w zdefiniowany model biznesowy, zweryfikowany następnie poprzez funkcjonalny prototyp. W skład tych praktyk pojawiają się metody wykorzystywane zarówno przez startupy, jak również działy R&D, czy też innowacji w dużych korporacjach.
Co więcej, pokryte zostaną zagadnienia definiowana unikalnych wartości nowego produktu czy też usługi, grup docelowych, kanałów dotarcia, partnerów, jak również metryk pozwalających na monitorowanie postępu prac. Dzięki powyższym praktykom możliwe będzie zweryfikowanie, czy istnieje realna potrzeba rynkowa i czy oferowane rozwiązanie będzie na tyle rewolucyjne, że dany segment będzie chciał w nie zainwestować.
Zapoznaj się poniżej z konkretnymi szkoleniami, a w razie potrzeby możesz zawsze poradzić się nas co wybrać!
Business Model Generation
Czym jest szkolenie Business Model Generation?
Niezależnie czy jesteś osobą pracującą w korporacji czy startupie, aby dostarczać wartość biznesową i zachować rentowność usług, niezbędny jest powtarzalny model biznesowy. Model ten powinien się jednak zmieniać, adaptując strategię do realiów rynkowych, zachowując konkurencyjność w czasach ciągłej innowacji.
Właściwe zastosowanie metody Business Model Generation pozwala zwiększyć innowacyjność projektowanych produktów/usług i zbudować kompetencje wewnętrznego przedsiębiorcy. Osoba ta (bądź grupa osób) potrafi zdefiniować unikalną wartość nowego produktu/usługi, grupy docelowe, kanały dotarcia, partnerów, jak również metryki pozwalające na monitorowanie rentowności działań. Dzięki powyższym możliwe będzie zweryfikowanie, czy istnieje realna potrzeba rynkowa i czy oferowane rozwiązanie będzie na tyle rewolucyjne oraz opłacalne, że dany segment rynku będzie chciał w nie zainwestować.
Poznaj kompilację wiedzy i przećwicz lekkie narzędzia oraz procesy do efektywnego projektowania, weryfikowania i rozwijania modeli biznesowych. Całość pochodzi z idei Business Model Generation - Alexandra Osterwaldera i Yvesa Pigneura oraz Running Lean – Asha Maurya, jak również praktycznego doświadczenia naszych ekspertów wynikającego z pełnienia roli Product Managera, konsultanta modeli biznesowych oraz szeroko pojętej przedsiębiorczości.
Kto za tym stoi?
Alexander Osterwalder konsultant modelowania biznesowego i Yves Pigneur profesor zarządzania systemami informacyjnymi, wydali w 2010 roku książkę Business Model Generation, bazującą na doświadczeniach 470 praktyków tworzenia modeli biznesowych z 45 krajów. Książka ta zrewolucjonizowała podejście do projektowania modeli biznesowych. Na podstawie ich prac, seryjny przedsiębiorca Ash Maurya opracował koncepcję Lean Canvas, dopasowując metodę do realiów startupów - skrajnej niepewności.
Playing Lean Startup
Czym jest szkolenie Playing Lean Startup?
Playing Lean Startup to autorski program szkoleń z akredytowaną grą symulacyjną Playing Lean, uczący jak sterować rozwojem startupu, niezależnie czy jest on rozkręcany w garażu, w średniej firmie, czy jako wyizolowana jednostka w ramach korporacji. Pokazuje kiedy zmieniać, a kiedy utrzymywać kierunek, celem wzrostu biznesu z maksymalnym przyspieszeniem.
Właściwe zastosowanie koncepcji Lean Startup poprzez pętlę informacji zwrotnej od potencjalnych klientów pozwala szybko zweryfikować prototyp rozwiązania oraz skrócić czas pomiędzy pracą zespołu a pierwszymi zadowolonymi klientami.
Fundamentem procesu jest pętla Build-Measure-Learn, która uzupełniona o koncepcję zweryfikowanej nauki (ang. Validated Learning), księgowość innowacji (ang. Innovation Accounting) oraz założenie, że przedsiębiorczość to zarządzanie, pozwala wprowadzać innowacje w przewidywalny sposób.
Nie potrzebna Ci sucha teoria i nauka. Chcesz poznać koncepcję Lean Startup poprzez praktyczną wiedzę, lekkie narzędzia, wymianę doświadczeń i grę edukacyjną? Mamy coś dla Ciebie!
Kto za tym stoi?
Seryjny przedsiębiorca Eric Ries jest uważany za lidera, który rozpowszechnił metodę Lean Startup opisaną w bestsellerowej książce “The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses” wydanej w 2011 r. Samo podejście bazuje na pracach takich postaci jak: Steve Blank, Clayton M. Christensen, czy też Geoffrey A. Moore.
W 2015 roku, czterech pasjonatów Lean Startup na czele z Simen Fure Jørgensen, poprzez serię eksperymentów i crowdfunding, wprowadziło pierwszą wersję planszowej gry edukacyjnej Playing Lean. Od tego momentu gra stała się hitem, a kolejne rundy finansowania wprowadziły kolejne jej wersje.

Product Discovery Essentials
Czym jest szkolenie Product Discovery Essentials?
Może jesteś Product Ownerem, może Product Managerem, a może dopiero raczkujesz w obszarze odkrywania produktu i szukasz inspiracji, która pozwoli Ci usprawnić ten najtrudniejszy proces, proces ciągłego odkrywania produktu? A może chcesz wprowadzić dobre praktyki i standardy w swojej organizacji, jak i wypracować swój własny standard działania dla Twojej organizacji?
Product Discovery Essentials to autorski program szkoleń, stworzony z myślą o osobach, które chcą lepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów, walidować hipotezy oraz efektywnie zarządzać cyklem życia produktu. To szkolenie będzie wartościowe zarówno w początkowym stadium produktu, podczas eksploracji jego rozwoju lub kiedy po prostu niepewność staje się zbyt przytłaczająca.
Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli okazję pracować nad rzeczywistymi case studies, które pomogą im zastosować zdobytą wiedzę w praktyce. Szkolenie łączy w sobie teoretyczne podstawy z intensywnymi ćwiczeniami praktycznymi, umożliwiając uczestnikom zrozumienie i opanowanie kluczowych aspektów Product Discovery.
Kto za tym stoi?
Samo pojęcie Product Discovery szeroko spopularyzował Marty Cagan w słynnej książce “Inspired: How To Create Products Customers Love”, której pierwsze wydanie pojawiło się już 2008 roku, a która w 2017 roku odświeżona została w drugiej edycji wydania.
Na tej podstawie Teresa Torres, wydała w 2021 roku książkę “Continuous Discovery Habits”, która rozszerzyła je o nowoczesne praktyki i jeszcze bardziej spopularyzowała, już jako koncepcję ciągłego odkrywania produktów. Ich prace stały się fundamentem dla wielu współczesnych podejść, wykorzystywanych na co dzień przez Product Managerów na całym świecie.
Powiązane kategorie
Poznaj nasze programy doradztwa
Opinie o naszych szkoleniach
Weź udział w najbliższych szkoleniach otwartych
Data | Lokalizacja | Czas trwania | Temat szkolenia | Cena netto/osoba | |
---|---|---|---|---|---|
2025-05-22 | Warszawa | Szkolenie stacjonarne - 16h - 2 dni po 8 godzin (wliczając przerwy). Szkolenie online - 18h - 3 dni po 6 godzin (wliczając przerwy). Harmonogram szkolenia online:
|
Management 3.0 Foundation | od 2990 PLN | Zapisz się |