Valkir Academy
Przejdź do treści
Valkir Academy
  • COVID-19
  • Szkolenia
    • Katalog szkoleń
    • Terminarz szkoleń
    • Dofinansowanie
    • Voucher
    • Szkolenia on-line
  • Doradztwo
    • Katalog doradztwa
    • Studium przypadków
  • O nas
    • Zespół
    • Kariera
    • Referencje
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
    • Formularz wyceny
    • Formularz zapisów
  • Baza wiedzy
Valkir Academy
  • COVID-19
  • Szkolenia
    • Katalog szkoleń
    • Terminarz szkoleń
    • Dofinansowanie
    • Voucher
    • Szkolenia on-line
  • Doradztwo
    • Katalog doradztwa
    • Studium przypadków
  • O nas
    • Zespół
    • Kariera
    • Referencje
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
    • Formularz wyceny
    • Formularz zapisów
  • Baza wiedzy

Szkolenie: Business Model Generation

  • Krótki opis
  • Terminy i ceny
  • Agenda i galeria
  • Cele szkolenia
Zapytaj o wycenę
Wybierz termin szkolenia
Wyceń szkolenie zamknięte
Pobierz program szkolenia (PDF)

Business Model Generation

- Tworzenie i walidacja modeli biznesowych

Dostępne jako szkolenie zamknięte

Termin i lokalizacja szkolenia zamkniętego do ustalenia

Cena: 2200 PLN + VAT / osoba

Zapytaj o wycenę
Czas trwania i język:

Szkolenie stacjonarne - 14h - 2 dni po 7 godzin (wliczając przerwy).

Szkolenie online - 15h - 3 dni po 5 godzin (wliczając przerwy).
Harmonogram szkolenia online:

  • 09:00 - 11:00 sesja online,
  • 11:00 - 12:00 przerwa,
  • 12:00 - 14:00 sesja online.

Szkolenie jest w języku polskim. Wersja angielska jest również dostępna.

Grupa docelowa:

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • menedżerów innowacji, rozwoju produktów,
  • początkujących scrum masterów i product ownerów,
  • liderów/menedżerów działów i zespołów,
  • interesariuszy i osoby zaangażowane w proces wytwórczy,
  • przedstawicieli działów spoza IT jak np. sprzedaż, marketing.
Chcących rozwijać organizację w duchu innowacji i przedsiębiorczości.

Wymagania przed szkoleniem:

Minimalna znajomość podstawowych zagadnień z zakresu rozwoju produktów, usług i zarządzania projektami. Udział w projektowaniu nowych produktów i usług, a w szczególności inicjatywach, w których współpracuje co najmniej kilkuosobowy zespół, bądź wiele zespołów jednocześnie.

W przypadku szkoleń online wymagana jest sprawna obsługa komputera i spełnienie wymagań technicznych: https://valkir.pl/szkolenia-online/.

Cena obejmuje:

  • W okresie trwania pandemii COVID-19 szkolenia będą przeprowadzane online (Lokalizacja: online) lub stacjonarnie (Lokalizacja: nazwa_miasta) zgodnie z aktualnymi wytycznymi dotyczącymi zachowania bezpieczeństwa uczestników.
  • Przygotowanie i realizacja szkolenia przez eksperta, doświadczonego konsultanta Business Model Generation oraz Running Lean.
  • Efektywne szkolenie w małej grupie - średnio 6-12 osób.
  • Materiały szkoleniowe i rekwizyty do gier oraz certyfikat ukończenia szkolenia, wystawiany przez Valkir Academy (w języku polskim lub angielskim).
  • Obiad oraz catering (napoje i przekąski). Nie dotyczy szkolenia online.
  • Dojazdy i utrzymanie trenera. Nie dotyczy szkolenia online.

Certyfikacja:

Czy szkolenie kończy się lub przygotowuje do certyfikacji?

Z racji autorskiego programu, ukończenie szkolenia dostarcza wiedzę i praktyki do wykorzystania w organizacji, jednak nie zapewnia certyfikatów Strategyzer. Akredytowane certyfikaty powiązane są wyłącznie z kursami stacjonarnymi i online Strategyzer (możliwość zakupu vouchera), co jednoznaczne jest z uzyskaniem certyfikatu uczestnictwa opisanego na stronie https://www.strategyzer.com/training/.
W cenę szkolenia autorskiego wliczone są certyfikaty ukończenia szkolenia wystawiane przez Valkir Academy (w języku polskim lub angielskim).


Dostępne terminy:
Data Lokalizacja Cena netto/osoba
Do ustalenia Do ustalenia 2200 PLN Zapytaj o wycenę

Brakuje lokalizacji lub daty, która by Ci pasowała?
Potrzebujesz zmodyfikować i dopasować zakres szkolenia?

Kliknij i skontaktuj się z nami!
Dopasujemy lokalizację, czas i zakres wspólnie!

Eksperci prowadzący szkolenie:

Katarzyna Skowrońska (Ziemba)

Daniel Skowroński

Opis szkolenia:

Czym jest szkolenie Business Model Generation?

Niezależnie czy jesteś osobą pracującą w korporacji czy startupie, aby dostarczać wartość biznesową i zachować rentowność usług, niezbędny jest powtarzalny model biznesowy. Model ten powinien się jednak zmieniać, adaptując strategię do realiów rynkowych, zachowując konkurencyjność w czasach ciągłej innowacji.

Właściwe zastosowanie metody Business Model Generation pozwala zwiększyć innowacyjność projektowanych produktów/usług i zbudować kompetencje wewnętrznego przedsiębiorcy. Osoba ta (bądź grupa osób) potrafi zdefiniować unikalną wartość nowego produktu/usługi, grupy docelowe, kanały dotarcia, partnerów, jak również metryki pozwalające na monitorowanie rentowności działań. Dzięki powyższym możliwe będzie zweryfikowanie, czy istnieje realna potrzeba rynkowa i czy oferowane rozwiązanie będzie na tyle rewolucyjne oraz opłacalne, że dany segment rynku będzie chciał w nie zainwestować.

Poznaj kompilację wiedzy i przećwicz lekkie narzędzia oraz procesy do efektywnego projektowania, weryfikowania i rozwijania modeli biznesowych. Całość pochodzi z idei Business Model Generation - Alexandra Osterwaldera i Yvesa Pigneura oraz Running Lean – Asha Mauryay, jak również praktycznego doświadczenia naszych ekspertów wynikającego z pełnienia roli Product Managera, konsultanta modeli biznesowych oraz szeroko pojętej przedsiębiorczości.

Kto za tym stoi?

Alexander Osterwalder konsultant modelowania biznesowego i Yves Pigneur profesor zarządzania systemami informacyjnymi, wydali w 2010 roku książkę Business Model Generation, bazującą na  doświadczeniach 470 praktyków tworzenia modeli biznesowych z 45 krajów. Książka ta zrewolucjonizowała podejście do projektowania modeli biznesowych. Na podstawie ich prac, seryjny przedsiębiorca Ash Maurya opracował koncepcję Lean Canvas, dopasowując metodę do realiów startupów - skrajnej niepewności.


Program szkolenia:
  1. Wprowadzenie do metody Business Model Generation: tworzenie i walidacja modeli biznesowych
    • Zwięzłe przedstawienie fundamentów Business Model Generation oraz Running Lean.
    • Krótkie porównanie różnic pomiędzy klasycznym podejściem do projektowania business planu, business case, a nowoczesnym opisywaniem modelu biznesowego.
    • Krótkie przedstawienie idei modelowania biznesowego, przedsiębiorczości, innowacyjności oraz moderacji dla całego procesu.
    • Gra symulacyjna pozwalająca zrozumieć i doświadczyć aspekty empirycznego procesu projektowania na bazie Lean Mindset.
     
  2. Definicja i przegląd metody Business Model Generation
    • Przedstawienie składowych definiujących metodę Business Model Generation oraz Running Lean.
    • Zwięzłe omówienie koncepcji kanwy, wzorców, strategii, procesu projektowania oraz testowania pomysłów poprzez interdyscyplinarny zespół.
    • Rola moderatora oraz kluczowych kompetencji zespołu.
    • Business Model Generation czy Running Lean? Różnice w podejściu, czasie trwania i wymaganych warunkach wstępnych.
     
  3. Kanwy
    • Zrozumienie metod wizualizacji oraz procesu burzy mózgów do grupowego wykorzystania lekkich narzędzi modelowania biznesowego.
    • Zaprezentowanie Business Model Canvas oraz Lean Canvas, jako nowoczesnych narzędzi projektowania i weryfikowania modeli biznesowych.
    • Omówienie zasad projektowania zapadającej w pamięć, unikalnej propozycji wartości (ang. Unique Value Proposition).
    • Ćwiczenie: projektowanie kanw dla scenariuszy innowacyjnych produktów i usług w branżach wybranych przez uczestników szkolenia.
     
  4. Wzorce i strategia
    • Zrozumienie popularnych wzorców modeli biznesowych, na bazie znanych produktów, usług i organizacji.
    • Zdefiniowanie otoczenia biznesowego związanego z istotnymi wyzwaniami grupy docelowej, czynników makroekonomicznych i mikroekonomicznych.
    • Omówienie metod monitorowania, ewaluacji i iteracyjnego wprowadzania ulepszeń dla modeli biznesowych oraz unikalnej propozycji wartości.
    • Fundamenty zarządzania wieloma modelami biznesowymi.
     
  5. Założenia procesu prototypowania
    • Zaprezentowanie praktyk i narzędzi zwiększających efektywność moderowania sesji Business Model Generation.
    • Techniki efektywnego określania partnerów, kanałów dystrybucji oraz innych interesariuszy, wraz z metodami jak do nich dotrzeć.
    • Omówienie różnic pomiędzy rodzajami prototypów, balans pomiędzy kosztem utworzenia a zyskiem ze zweryfikowanej hipotezy problemu i rozwiązania.
    • Omówienie metod prezentowania modelu biznesowego celem uzyskania aprobaty i finansowania jego realizacji, na bazie Pitch Deck oraz samego Pitch.
     
  6. Systematyczne testowanie modeli biznesowych
    • Wybór danych metrycznych dla pomiaru jakościowego i ilościowego.
    • Metody zbierania informacji zwrotnej, bazujące na procesie doświadczeń z wykorzystywania nowego produktu lub usługi.
    • Zwięzła analiza narzędzi i diagramów statystycznych wykorzystywanych w procesie testowania modeli biznesowych.
    • Ćwiczenie: analiza efektywności modelu biznesowego w podgrupach.
     
  7. Wprowadzanie metody Business Model Generation w organizacji
    • Przegląd nowoczesnych praktyk zarządzania zmianą, klasycznych wyzwań i ograniczeń.
    • Analiza kultury organizacyjnej i powiązanych wyzwań organizacji z wprowadzania innowacji. Różnice pomiędzy innowacją w korporacji a startupem.
    • Otwarta dyskusja zgłoszonych pytań, wyzwań i wątpliwości oraz kolejne kroki niezbędne do wprowadzenia metody Business Model Generation w organizacji.
     
  8. Podsumowanie szkolenia
Jak wyglądają nasze szkolenia?

Cele szkolenia:
Jakie wyzwania adresujemy?

  • Jak mogę wyjaśnić innym czym dokładnie jest, a czym nie jest model biznesowy?
  • Jak mogę wykreować zapadającą w pamięć unikalną propozycję wartości?
  • Jak mogę zwizualizować strumienie przychodów i kosztów, kanały dotarcia do grupy docelowej?
  • Jak mogę powołać interdyscyplinarny zespół, aby zapewnić różnorodność perspektyw?
  • Jak mogę wykorzystać etapy procesu projektowania Business Model Canvas, Value Proposition Canvas i Lean Canvas w mojej organizacji?
  • Jak mogę koordynować, monitorować i mierzyć skuteczność wielu modeli biznesowych?
  • Jak mogę zaprezentować model biznesowy, aby uzyskać aprobatę i finansowanie jego realizacji?
  • Jak mogę uzupełnić metodę Business Model Generation o dodatkowe praktyki i narzędzia ze świata innowacji oraz przedsiębiorczości?

Jakie korzyści otrzymujesz?

Szkolenie pozwala uczestnikom lepiej zrozumieć swoją organizację i stojące przed nią wyzwania oraz skuteczniej kierować jej rozwojem. Zawiera wiedzę teoretyczną oraz praktyczne metody zaczerpnięte z obszarów modelowania biznesowego, ekonomii, przedsiębiorczości, innowacyjności, facylitacji, zarządzania procesami, zarządzania zmianą oraz wielu innych obszarów.

W wyniku szkolenia uczestnicy reprezentujący poszczególne obszary organizacji będą:

  • znali i rozumieli zagadnienia niezbędne do skutecznego stymulowania innowacji w organizacji,
  • posiadali umiejętności niezbędne do zastosowania tych metod w praktyce,
  • rozumieli jak i dlaczego nowe metody mogą pozytywnie wpłynąć na ich pracę.
Każde z zagadnień prezentowanych podczas szkolenia zawiera co najmniej jedną grę lub ćwiczenie pozwalające zastosować poznaną praktykę lub zasadę w realiach biznesowych. Każde ćwiczenie lub gra kończy się wspólnym omówieniem i dyskusją na temat dopasowania przedstawionych praktyk do własnej sytuacji uczestników.


Wybierz termin szkolenia
Wyceń szkolenie zamknięte
Download training program (PDF)

Powiązane szkolenia

Professional Scrum Product Owner

Sprawdź szczegóły

Playing Lean Startup

Sprawdź szczegóły

Nasze portale tematyczne

Przeczytaj szczegółowy opis naszych portali
Management30 Management30
Valkir Academy

@Copyright
Valkir Academy Sp. z o.o.

Zapisz się na newsletter
  • Szkolenia
  • Doradztwo
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin świadczenia usług