Valkir Academy
Przejdź do treści
Valkir Academy
  • COVID-19
  • Szkolenia
    • Katalog szkoleń
    • Terminarz szkoleń
    • Dofinansowanie
    • Voucher
    • Szkolenia on-line
  • Doradztwo
    • Katalog doradztwa
    • Studium przypadków
  • O nas
    • Zespół
    • Kariera
    • Referencje
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
    • Formularz wyceny
    • Formularz zapisów
  • Baza wiedzy
Valkir Academy
  • COVID-19
  • Szkolenia
    • Katalog szkoleń
    • Terminarz szkoleń
    • Dofinansowanie
    • Voucher
    • Szkolenia on-line
  • Doradztwo
    • Katalog doradztwa
    • Studium przypadków
  • O nas
    • Zespół
    • Kariera
    • Referencje
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
    • Formularz wyceny
    • Formularz zapisów
  • Baza wiedzy

Szkolenie: Playing Lean Startup

  • Krótki opis
  • Terminy i ceny
  • Agenda i galeria
  • Cele szkolenia
Zapytaj o wycenę
Wybierz termin szkolenia
Wyceń szkolenie zamknięte
Pobierz program szkolenia (PDF)

Playing Lean Startup

- Wprowadzanie kultury przedsiębiorczości z grą Playing Lean

Dostępne jako szkolenie zamknięte

Termin i lokalizacja szkolenia zamkniętego do ustalenia

Cena: 2200 PLN + VAT / osoba

Zapytaj o wycenę
Czas trwania i język:

Szkolenie stacjonarne - 14h - 2 dni po 7 godzin (wliczając przerwy).

Szkolenie online - 15h - 3 dni po 5 godzin (wliczając przerwy).
Harmonogram szkolenia online:

  • 09:00 - 11:00 sesja online,
  • 11:00 - 12:00 przerwa,
  • 12:00 - 14:00 sesja online.

Szkolenie jest w języku polskim. Wersja angielska jest również dostępna.

Grupa docelowa:

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • menedżerów innowacji, rozwoju produktów,
  • początkujących scrum masterów i product ownerów,
  • liderów/menedżerów działów i zespołów,
  • interesariuszy i osoby zaangażowane w proces wytwórczy,
  • przedstawicieli działów spoza IT jak np. sprzedaż, marketing.
Chcących rozwijać organizację w duchu innowacji i przedsiębiorczości.

Wymagania przed szkoleniem:

Minimalna znajomość podstawowych zagadnień z zakresu rozwoju produktów, usług i zarządzania projektami. Udział w projektowaniu nowych produktów i usług, a w szczególności inicjatywach, w których współpracuje co najmniej kilkuosobowy zespół, bądź wiele zespołów jednocześnie.

W przypadku szkoleń online wymagana jest sprawna obsługa komputera i spełnienie wymagań technicznych: https://valkir.pl/szkolenia-online/.

Cena obejmuje:

  • W okresie trwania pandemii COVID-19 szkolenia będą przeprowadzane online (Lokalizacja: online) lub stacjonarnie (Lokalizacja: nazwa_miasta) zgodnie z aktualnymi wytycznymi dotyczącymi zachowania bezpieczeństwa uczestników.
  • Przygotowanie i realizacja szkolenia przez eksperta, doświadczonego konsultanta Lean Startup oraz Customer Development.
  • Efektywne szkolenie w małej grupie - średnio 6-12 osób.
  • Materiały szkoleniowe i rekwizyty do gier oraz certyfikat ukończenia szkolenia, wystawiane przez Valkir Academy (w języku polskim lub angielskim).
  • Obiad oraz catering (napoje i przekąski). Nie dotyczy szkolenia online.
  • Dojazdy i utrzymanie trenera. Nie dotyczy szkolenia online.

Certyfikacja:

Czy szkolenie kończy się lub przygotowuje do certyfikacji?

Z racji autorskiego programu, ukończenie szkolenia dostarcza wiedzę i praktyki do wykorzystania w organizacji, jednak nie zapewnia certyfikatów Lean Startup Co. Akredytowane certyfikaty powiązane są wyłącznie z kursami stacjonarnymi Lean Startup Co., co jednoznaczne jest z uzyskaniem certyfikatu uczestnictwa opisanego na stronie https://leanstartup.co/education/.
W cenę szkolenia autorskiego wliczone są certyfikaty ukończenia szkolenia wystawiane przez Valkir Academy (w języku polskim lub angielskim).


Dostępne terminy:
Data Lokalizacja Cena netto/osoba
Do ustalenia Do ustalenia 2200 PLN Zapytaj o wycenę

Brakuje lokalizacji lub daty, która by Ci pasowała?
Potrzebujesz zmodyfikować i dopasować zakres szkolenia?

Kliknij i skontaktuj się z nami!
Dopasujemy lokalizację, czas i zakres wspólnie!

Eksperci prowadzący szkolenie:

Katarzyna Skowrońska (Ziemba)

Daniel Skowroński

Opis szkolenia:

Czym jest szkolenie Playing Lean Startup?

Playing Lean Startup to autorski program szkoleń z akredytowaną grą symulacyjną Playing Lean, uczący jak sterować rozwojem startupu, niezależnie czy jest on rozkręcany w garażu, w średniej firmie, czy jako wyizolowana jednostka w ramach korporacji. Pokazuje kiedy zmieniać, a kiedy utrzymywać kierunek, celem wzrostu biznesu z maksymalnym przyspieszeniem.

Właściwe zastosowanie koncepcji Lean Startup poprzez pętlę informacji zwrotnej od potencjalnych klientów pozwala szybko zweryfikować prototyp rozwiązania oraz skrócić czas pomiędzy pracą zespołu a pierwszymi zadowolonymi klientami.

Fundamentem procesu jest pętla Build-Measure-Learn, która uzupełniona o koncepcję zweryfikowanej nauki (ang. Validated Learning), księgowość innowacji (ang. Innovation Accounting) oraz założenie, że przedsiębiorczość to zarządzanie, pozwala wprowadzać innowacje w przewidywalny sposób.

Nie potrzebna Ci sucha teoria i nauka. Chcesz poznać koncepcję Lean Startup poprzez praktyczną wiedzę, lekkie narzędzia, wymianę doświadczeń i grę edukacyjną? Mamy coś dla Ciebie!

Kto za tym stoi?

Seryjny przedsiębiorca Eric Ries jest uważany za lidera, który rozpowszechnił metodę Lean Startup opisaną w bestsellerowej książce “The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses” wydanej w 2011 r. Samo podejście bazuje na pracach takich postaci jak: Steve Blank, Clayton M. Christensen, czy też Geoffrey A. Moore.

W 2015 roku, czterech pasjonatów Lean Startup na czele z Simen Fure Jørgensen, poprzez serię eksperymentów i crowdfunding, wprowadziło pierwszą wersję planszowej gry edukacyjnej Playing Lean. Od tego momentu gra stała się hitem, a kolejne rundy finansowania wprowadziły kolejne jej wersje.


Program szkolenia:
  1. Wprowadzenie do metody Lean Startup: wprowadzanie kultury przedsiębiorczości
    • Zwięzłe przedstawienie pryncypiów i koncepcji Lean Startup.
    • Krótkie porównanie różnic przy tradycyjnym podejściu do rozwoju produktów i usług, a nowoczesnym, bazującym na hipotezach, eksperymentach i silnikach wzrostu.
    • Krótkie przedstawienie idei myślenia produktowego, przedsiębiorczości, innowacyjności, użyteczności oraz moderacji dla całego procesu.
    • Gra symulacyjna pozwalająca zrozumieć i doświadczyć aspekty empirycznego procesu wytwórczego oraz jego doskonalenia.
     
  2. Definicja i przegląd metody Lean Startup
    • Ogólne zaprezentowanie teorii Lean Startup, zasad i filarów.
    • Zwięzłe omówienie koncepcji pętli Build-Measure-Learn, iteracyjności procesu, etapów z wspierającej koncepcji Customer Development.
    • Omówienie niezbędnego poziomu zaangażowania odbiorców docelowych  i kluczowych kompetencji dla początkowej formy zespołu założycieli startupu.
    • Lean Startup czy Customer Development? Różnice w podejściu, czasie trwania i wymaganych warunkach wstępnych.
     
  3. Określanie wizji dla innowacji
    • Metody definiowania hipotezy problemu, badań ilościowych oraz jakościowych.
    • Określenie rynku docelowego, różnice pomiędzy rynkiem docelowym całkowitym (TAM), rynkiem docelowym dostępnym (SAM) oraz rynkiem docelowym startupu (SOM).
    • Wyjaśnienie koncepcji zweryfikowanej nauki (ang. Validated Learning), gdzie szukać potwierdzenia hipotezy problemu.
    • Ćwiczenie: projektowanie eksperymentów i metryk ich weryfikacji, z omówieniem skuteczności w podgrupach.
     
  4. Sterowanie kierunkiem innowacji
    • Popularne wzorce i antywzorce pierwszych działań badania potrzeb grupy docelowej.
    • Wyjaśnienie koncepcji minimalnie satysfakcjonującego produktu  (ang. Minimum Viable Product - MVP) i metod jego testowania.
    • Określenie kryteriów zdefiniowania kluczowej propozycji wartości dla rozwiązania (Problem-Solution Fit) oraz dopasowania produktu do rynku (Product-Market Fit).
    • Zaprezentowanie metryk w ujęciu księgowości innowacji (ang. Innovation Accounting), koncepcji zwrotu (ang. Pivot) bądź utrzymania kierunku działań (ang. Persevere).
     
  5. Przyspieszenie szybkości działania i wzrostu organizacji
    • Omówienie popularnych silników wzrostu organizacji oraz koncepcji Growth Hacking.
    • Krótkie wprowadzenie do technik projektowania modeli biznesowych.
    • Dyskusja na temat projektowania organizacji uczącej się i adaptującej do otoczenia.
    • Ćwiczenie: wymiana doświadczeń o podejściach do rozwoju produktu i przyrostowego dostarczania wartości biznesowej.
     
  6. Budowanie zespołu i adresowanie czynnika ludzkiego
    • Różnice pomiędzy grupą roboczą a zespołem, na przykładzie cyklu Tuckmana.
    • Czym jest i jak działa samoorganizacja wraz z wyjaśnieniem, co jest niezbędne, aby mogła prawidłowo funkcjonować.
    • Charakterystyka interdyscyplinarnego zespołu, podział kompetencji i odpowiedzialność.
    • Rozkład prac i odpowiedzialności w przypadku wielu zespołów realizujących złożony produkt, projekt czy inicjatywę wewnętrzną.
     
  7. Pozyskiwanie kapitału i udziały
    • Zaprezentowanie technik pozyskiwania kapitału od inwestorów, różnice w rundach inwestycyjnych, porównanie z inwestycjami społecznościowymi (ang. Crowdfunding).
    • Omówienie metod prezentowania modelu biznesowego celem uzyskania aprobaty i finansowania jego realizacji, na bazie Pitch Deck oraz samego Pitch.
    • Vesting: jako skuteczna i bezpieczna metoda stopniowego pozyskiwania udziałów przez współzałożycieli, bądź kluczowych współpracowników w startupie.
    • Burza mózgów: dobre i złe praktyki pozyskiwania kapitału oraz przekazywania udziałów.
     
  8. Lean Startup w akcji
    • Zaprezentowanie mechaniki gry edukacyjnej Playing Lean, przebiegu i czasu trwania.
    • Podział na zespoły, przygotowanie rekwizytów do gry, wybór scenariuszy.
    • Moderowanie iteracji gry: omówienie wątpliwości, retrospekcje w poszukiwanie ulepszenia procesu, monitorowanie postępów poprzez metryki.
    • Otwarta dyskusja zgłoszonych pytań, wyzwań i wątpliwości oraz kolejne kroki niezbędne do wprowadzenia metody Lean Startup w organizacji.
     
  9. Podsumowanie szkolenia
Jak wyglądają nasze szkolenia?

Cele szkolenia:
Jakie wyzwania adresujemy?

  • Jak mogę wyjaśnić innym czym dokładnie jest Lean Startup?
  • Jak mogę usprawnić proces definiowania i weryfikowania hipotez potrzeby grupy docelowej?
  • Jak mogę wykorzystać koncepcję zweryfikowanej nauki, księgowości innowacji i silników wzrostu, dla zwiększenia szansy powodzenia innowacyjnego produktu lub usługi?
  • Jak mogę skrócić czas uzyskania informacji zwrotnej poprzez Lean Startup?
  • Jak mogę ustalić, co powinno wchodzić w skład MVP nowego produktu lub usługi?
  • Jak mogę sprawdzić, że osiągnęliśmy etapy Problem-Solution Fit oraz Product-Market Fit?
  • Jak mogę koordynować, monitorować i mierzyć eksperymenty oraz cele strategiczne?
  • Jak mogę uzupełnić metodę Lean Startup o dodatkowe praktyki i narzędzia z rodziny Lean/Agile?

Jakie korzyści otrzymujesz?

Szkolenie pozwala uczestnikom lepiej zrozumieć swoją organizację i stojące przed nią wyzwania oraz skuteczniej kierować jej rozwojem. Zawiera wiedzę teoretyczną oraz praktyczne metody zaczerpnięte z idei myślenia produktowego, przedsiębiorczości, innowacyjności, użyteczności, facylitacji, zarządzania procesami, zarządzania zmianą oraz wielu innych obszarów.

W wyniku szkolenia uczestnicy reprezentujący poszczególne obszary organizacji będą:

  • znali i rozumieli zagadnienia niezbędne do skutecznego stymulowania innowacji w organizacji,
  • posiadali umiejętności niezbędne do zastosowania tych metod w praktyce,
  • rozumieli jak i dlaczego nowe metody mogą pozytywnie wpłynąć na ich pracę.
Każde z zagadnień prezentowanych podczas szkolenia zawiera co najmniej jedną grę lub ćwiczenie pozwalające zastosować poznaną praktykę lub zasadę w realiach biznesowych. Każde ćwiczenie lub gra kończy się wspólnym omówieniem i dyskusją na temat dopasowania przedstawionych praktyk do własnej sytuacji uczestników.


Wybierz termin szkolenia
Wyceń szkolenie zamknięte
Download training program (PDF)

Powiązane szkolenia

Professional Scrum Product Owner

Sprawdź szczegóły

Business Model Generation

Sprawdź szczegóły

Nasze portale tematyczne

Przeczytaj szczegółowy opis naszych portali
Management30 Management30
Valkir Academy

@Copyright
Valkir Academy Sp. z o.o.

Zapisz się na newsletter
  • Szkolenia
  • Doradztwo
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin świadczenia usług