Valkir Academy
  • en
Przejdź do treści
Valkir Academy
  • COVID-19
  • Szkolenia
    • Katalog szkoleń
    • Terminarz szkoleń
    • Dofinansowanie
    • Voucher
    • Szkolenia on-line
  • Doradztwo
    • Katalog doradztwa
    • Katalog narzędzi i badań
    • Studium przypadków
  • O nas
    • Zespół
    • Kariera
    • Referencje
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
    • Formularz wyceny
    • Formularz zapisów
  • Baza wiedzy
Valkir Academy
  • COVID-19
  • Szkolenia
    • Katalog szkoleń
    • Terminarz szkoleń
    • Dofinansowanie
    • Voucher
    • Szkolenia on-line
  • Doradztwo
    • Katalog doradztwa
    • Katalog narzędzi i badań
    • Studium przypadków
  • O nas
    • Zespół
    • Kariera
    • Referencje
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
    • Formularz wyceny
    • Formularz zapisów
  • Baza wiedzy

Szkolenie: Kanban Essentials

  • Krótki opis
  • Terminy i ceny
  • Agenda i galeria
  • Cele szkolenia

Najbliższy termin: 2023-05-22 Warszawa, 2200 PLN netto

Zapisz się
Wybierz termin szkolenia
Wyceń szkolenie zamknięte
Pobierz program szkolenia (PDF)

Kanban Essentials

- Zwinne zarządzanie z Kanban

Najbliższy termin: 2023-05-22

(wybierz inny dostępny termin)

Lokalizacja: Warszawa

Cena: 2200 PLN + VAT / osoba

Trenerzy:

Daniel Skowroński

Zapisz się
Czas trwania i język:

Szkolenie stacjonarne - 14h - 2 dni po 7 godzin (wliczając przerwy).

Szkolenie online - 15h - 3 dni po 5 godzin (wliczając przerwy).
Harmonogram szkolenia online:

  • 09:00 - 11:00 sesja online,
  • 11:00 - 12:00 przerwa,
  • 12:00 - 14:00 sesja online.

Szkolenie jest w języku polskim. Wersja angielska jest również dostępna.

Grupa docelowa:

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • specjalistów, członków zespołów operacyjnych,
  • początkujących Scrum Masterów i Product Ownerów,
  • liderów/menedżerów działów i zespołów,
  • interesariuszy i osoby zaangażowane w proces wytwórczy,
  • przedstawicieli działów spoza IT jak np. sprzedaż, marketing.
Chcących rozwijać organizację w duchu Lean i Agile.

Wymagania przed szkoleniem:

Minimalna znajomość podstawowych zagadnień z zakresu rozwoju produktów, usług i zarządzania projektami. Udział w rozwoju i zaangażowaniu zespołów do działania, a w szczególności w inicjatywach, w których współpracuje co najmniej kilkuosobowy zespół, bądź wiele zespołów jednocześnie.

W przypadku szkoleń online wymagana jest sprawna obsługa komputera i spełnienie wymagań technicznych: https://valkir.pl/szkolenia-online/.

Cena obejmuje:

  • Przygotowanie i realizacja szkolenia przez eksperta, doświadczonego konsultanta Lean i Agile.
  • Efektywne szkolenie w małej grupie - średnio 6-12 osób.
  • Materiały szkoleniowe i rekwizyty do gier oraz certyfikat ukończenia szkolenia, wystawiany przez Valkir Academy (w języku polskim lub angielskim).
  • Obiad oraz catering (napoje i przekąski). Nie dotyczy szkolenia online.
  • Dojazdy i utrzymanie trenera. Nie dotyczy szkolenia online.

Certyfikacja:

Czy szkolenie kończy się lub przygotowuje do certyfikacji?

Z racji autorskiego programu, ukończenie szkolenia dostarcza wiedzę i praktyki do wykorzystania w organizacji, jednak nie zapewnia certyfikatów Lean Kanban University. Lean Kanban University wymaga uczestnictwa w akredytowanym szkoleniu, co jednoznaczne jest z uzyskaniem odpowiedniego poziomu certyfikacji opisanych na stronie https://kanban.university.com.
W cenę szkolenia autorskiego wliczone są certyfikaty ukończenia szkolenia wystawiane przez Valkir Academy (w języku polskim lub angielskim).


Dostępne terminy:
Data Lokalizacja Cena netto/osoba
2023-05-22 Warszawa 2200 PLN Zapisz się
2023-09-04 Warszawa 2200 PLN Zapisz się
2023-12-04 Warszawa 2200 PLN Zapisz się

Brakuje lokalizacji lub daty, która by Ci pasowała?
Potrzebujesz zmodyfikować i dopasować zakres szkolenia?

Kliknij i skontaktuj się z nami!
Dopasujemy lokalizację, czas i zakres wspólnie!

Eksperci prowadzący szkolenie:

Katarzyna Ziemba

Alicja Kulawik

Paweł Błasiak

Daniel Skowroński

Opis szkolenia:

Czym jest szkolenie Kanban Essentials?

Kanban Essentials to autorski program dedykowany ludziom stawiającym pierwsze kroki w ewolucyjnym (szczupłym) sposobie zarządzania (ang. Lean Management). Bazuje na kompilacji wiedzy z akredytowanych szkoleń Lean Kanban University oraz praktycznego doświadczenia naszych ekspertów z pełnienia roli Lean Managera, konsultanta Lean i Agile. Skierowany niemal do każdej branży.

Uczestnicy programu to zarówno specjaliści pracujący w zespołach operacyjnych, jak również liderzy i menedżerowie, którzy chcą wprowadzić korzyści metody i systemu Kanban holistycznie w całej organizacji, niezależnie czy mówimy o dziale IT, sprzedaży, marketingu czy np. księgowości. Kanban Essentials nie zawiera praktyk inżynieryjnych, dlatego jest polecany również osobom nietechnicznym.

Właściwe zastosowanie metody Kanban pozwala zwizualizować cały proces wytwórczy usługi, bądź jakikolwiek proces działań biznesowych oraz mierzyć faktyczne czasy realizacji działań. Co istotne pozwala zidentyfikować wąskie gardła i opóźnienia, po to aby można je było wyeliminować, minimalizując dzięki temu marnotrawstwo i straty. Kanban wspiera budowanie nawyku ciągłego doskonalenia kompetencji zespołów, praktyk zarządzania jak i doskonalenia całego środowiska pracy.

Nie potrzebna Ci sucha teoria i nauka dotycząca dorzucania kolejnych zadań dla zespołu, który i tak jest już przeładowany pracą. Chcesz posiąść praktyczną wiedzę, nauczyć się skutecznego podejścia do zwiększania efektywności realizowanych procesów, które pozwala zaangażować ludzi, zmniejszy ilość rzeczy w trakcie i zwiększy ilość zakończonych z sukcesem? Mamy coś dla Ciebie!

Kto za tym stoi?

David J. Anderson uważany jest za lidera, który przeniósł metodę Kanban z przemysłu do świata IT, a następnie skalowania jej poza IT. Samo podejście bazuje na pracach takich postaci jak Taiichi Ohno, Eli Goldratt, Edwards Deming, czy też Peter Drucker. Spopularyzowane zostało przez słynną książkę “Kanban: Successful Evolutionary Change for Your Technology Business” wydaną w 2010 r.

Ponad 200 trenerów i coachów Kanban University na całym świecie codziennie sprzyja rozwojowi zarządzania, organizując praktyczne szkolenia, ucząc poprzez gry, warsztaty i skuteczne praktyki.


Program szkolenia:
  1. Wprowadzenie do metody Kanban: zwinne zarządzanie i myślenie złożone
    • Zwięzłe przedstawienie fundamentów Lean i Agile, oraz jakie założenia i wartości reprezentują.
    • Krótkie porównanie tradycyjnego zarządzania do podejścia zwinnego, wraz z wyjaśnieniem (na podstawie diagramu Ralph D. Stacey) gdzie podejście zwinne najlepiej się wpisuje.
    • Krótkie przedstawienie teorii złożoności i myślenia złożonego, oraz szybkie przedyskutowanie praktycznego wykorzystania myślenia złożonego.
    • Gra symulacyjna pozwalająca zrozumieć i doświadczyć aspekty empirycznego procesu wytwórczego oraz jego doskonalenia.
     
  2. Definicja i przegląd metody Kanban
    • Ogólne zaprezentowanie teorii Kanban, zasad i filarów.
    • Zwięzłe omówienie koncepcji przepływu, mierników, diagramów oraz wizualizacji tych informacji z wykorzystaniem radiatorów informacji.
    • Omówienie zasady poszanowania aktualnych ról i stanowisk.
    • Kadencja, możliwe wydarzenia w metodzie Kanban oraz ich czas trwania.
    • Co jest składową, a co jest częstym dodatkiem z ogólnej rodziny metod Lean i Agile.
     
  3. Adresowanie czynnika ludzkiego
    • Różnice pomiędzy grupą roboczą a zespołem, na przykładzie cyklu Tuckmana.
    • Czym jest i jak działa samoorganizacja, wraz z wyjaśnieniem co jest niezbędne, aby mogła prawidłowo funkcjonować.
    • Charakterystyka interdyscyplinarnego zespołu, podział kompetencji i odpowiedzialność.
    • Rozkład prac i odpowiedzialności w przypadku wielu zespołów realizujących złożoną usługę, projekt czy inicjatywę wewnętrzną.
     
  4. Radiatory informacji
    • Omówienie czym jest tablica Kanban i jak ją zbudować? Dobre i złe praktyki.
    • Przedstawienie efektywnych sposobów wizualizacji przepływu, limitów zadań w trakcie (ang. WIP Limits) oraz klasyfikacji zadań (ang. Class of Service).
    • Zwięzła analiza narzędzi i diagramów statystycznych wykorzystywanych w metodzie Kanban na bazie Control Chart, Run Chart i Cumulative Flow Diagram.
    • Ćwiczenie: projektowanie tablic Kanban na różnym poziomie organizacji, w zależności od etapów w procesie.
     
  5. (poza metodą Kanban) Wąskie gardło i marnotrawstwo
    • Przejście przez najczęstsze rodzaje marnotrawstwa w świecie Lean Management, odwzorowanie do sytuacji w organizacjach uczestników szkolenia.
    • Zrozumienie podejścia do budowania dyscypliny i nawyków ciągłego doskonalenia z wykorzystaniem podejścia Kaizen.
    • Wykorzystanie koncepcji mapowania strumienia wartości (ang. Value Stream Mapping) celem zmierzenia efektywności procesu.
    • Burza mózgów dla wąskich gardeł w procesach, metody pozwalające na ich niwelowanie, bądź przekształcanie w szanse na przyszłość.
     
  6. (poza metodą Kanban) Zarządzanie oczekiwaniami interesariuszy
    • Częste formy definiowania zadań, wymagań i sposoby ich szacowania.
    • Metody szacowania wartości i rentowności realizacji.
    • Monitorowanie i wizualizacja postępu prac poprzez wykresy spalania/wypalania (ang. burndown/burnup).
    • Planowanie i budżetowanie a metody z rodziny Lean i Agile.
    • Założenia kontraktów zwinnych (ang. Agile Contracts), co może być zamrożone (ang. fixed), a co powinno być w szczególności elastyczne.
    • Omówienie narzędzi elektronicznych wspierających zarządzanie w podejściu Lean i Agile.
     
  7. Kanban w działaniu
    • Gra symulacyjna pozwalająca doświadczyć pracy w metodzie Kanban, praktyczne i inspirujące zastosowanie nabytej wiedzy.
    • Otwarta dyskusja zgłoszonych pytań, wyzwań i wątpliwości oraz kolejne kroki niezbędne do wprowadzenia metody Kanban w organizacji.
     
  8. Podsumowanie szkolenia
Jak wyglądają nasze szkolenia?

Cele szkolenia:
Jakie wyzwania adresujemy?

  • Jak mogę wyjaśnić innym czym dokładnie jest, a czym nie jest metoda i system Kanban?
  • Jak ma się do Lean i Agile?
  • Jak mogę wykorzystać zasady metody Kanban w mojej organizacji?
  • Jak mogę zarządzać przepływem prac, wizualizować przepływ i wykrywać wąskie gardła?
  • Jak mogę kształtować współpracę i współodpowiedzialność za ciągłe ulepszanie mojego, i innych zespołów, w organizacji?
  • Jak mogę zwiększać efektywność procesów w organizacji bez demotywacji ludzi?
  • Jak mogę szacować, planować i budżetować rozwój usług, projektów czy inicjatyw w Kanban?
  • Jak mogę uzupełnić metodę Kanban o dodatkowe praktyki i narzędzia z rodziny Lean/Agile?
  • Jak mogę bez rewolucji wykorzystać Kanban i ulepszyć działanie mojego zespołu, działu i firmy?

Jakie korzyści otrzymujesz?

Szkolenie pozwala uczestnikom lepiej zrozumieć swoją organizację i stojące przed nią wyzwania oraz skuteczniej kierować jej rozwojem. Zawiera wiedzę teoretyczną oraz praktyczne metody zaczerpnięte z idei teorii systemów, teorii złożoności, samoorganizacji/samozarządzania, teorii łańcucha krytycznego, zarządzania procesami, zarządzania zmianą oraz wielu innych obszarów.

W wyniku szkolenia uczestnicy reprezentujący poszczególne obszary organizacji będą:

  • znali i rozumieli zagadnienia niezbędne do skutecznego stymulowania rozwoju organizacji,
  • posiadali umiejętności niezbędne do zastosowania tych metod w praktyce,
  • rozumieli jak i dlaczego nowe metody mogą pozytywnie wpłynąć na ich pracę.
Każde z zagadnień prezentowanych podczas szkolenia zawiera co najmniej jedną grę lub ćwiczenie pozwalające zastosować poznaną praktykę lub zasadę w realiach biznesowych. Każde ćwiczenie lub gra kończy się wspólnym omówieniem i dyskusją na temat dopasowania przedstawionych praktyk do własnej sytuacji uczestników.


Wybierz termin szkolenia
Wyceń szkolenie zamknięte
Download training program (PDF)

Powiązane szkolenia

Lean Change Management

Sprawdź szczegóły

Scrum Essentials

Sprawdź szczegóły

Professional Scrum Master

Sprawdź szczegóły

Nasze portale tematyczne

Przeczytaj szczegółowy opis naszych portali
Management30 Management30
Valkir Academy

@Copyright
Valkir Academy Sp. z o.o.

Zapisz się na newsletter
  • Szkolenia
  • Doradztwo
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin świadczenia usług