W kategorii „Zarządzanie Zmianą i Organizacją” prezentujemy szkolenia będące fundamentem dla funkcjonowania, a wręcz istnienia każdej nowoczesnej organizacji. Szkolenia dotykają zarówno obszarów motywacji współpracowników, rozwijania ich kompetencji, delegowania upełnomocnienia, skalowania struktur organizacyjnych, czy też celów strategicznych.
Do bardzo już szerokiej gamy zagadnień należy dodać konkretne metody zarządzania, oparte o podejścia Agile i Lean oraz metody wprowadzania i utrzymywania zmiany w organizacji. Kategoria ta zawiera kompendium wiedzy dla każdego menedżera oraz lidera, który chce zarządzać systemem a nie bardzo pozornie ludźmi, budując w ten sposób zdrową i zwinną organizację.
Zapoznaj się poniżej z konkretnymi szkoleniami, a w razie potrzeby możesz zawsze poradzić się nas co wybrać!

Management 3.0 Foundation
Czym jest szkolenie Management 3.0 Foundation?
Szkolenie Management 3.0 Foundation™ to najczęściej wybierane szkolenie z rodziny Management 3.0, wydane jako pierwsze i zarazem przełomowe, zmieniające paradygmat nowoczesnego zarządzania oraz przywództwa.
Management 3.0 to wyjątkowy program dedykowany ludziom otwartym na ulepszenie swojego podejścia do zarządzania. Uczestnicy programu to osoby, które dostrzegają, że w ich organizacji brakuje zaangażowania pracowników i współpracy zespołowej.
Są to jednak ludzie, którzy zamiast narzekać wolą szukać rozwiązań i zaangażować się w rozwiązanie problemu.
Management 3.0 to innowacja, przywództwo i najwyższy poziom zarządzania. Management 3.0 opisuje na nowo definicję przywództwa, w której zarządzanie jest po prostu odpowiedzialnością grupową. Chodzi o współpracę, która ma na celu znalezienie najwydajniejszego sposobu osiągnięcia celów biznesowych dzięki zadowoleniu pracowników, z którego Management 3.0 czyni priorytet.
Nie potrzebna Ci jedynie teoria i nauka dotycząca miękkiego zarządzania, chcesz posiąść praktyczną wiedzę, nauczyć się dobrego podejścia do swojego zespołu, które zwiększy zaangażowanie pracowników i poprawi wyniki organizacji? Mamy coś dla Ciebie!
Kto za tym stoi?
Management 3.0 stworzył fachowiec i pasjonat w dziedzinie zarządzania Jurgen Appelo, wydając w 2010 roku książkę pod tym samym tytułem. Od tamtej pory Management 3.0 stał się globalnym ruchem związanym z nową refleksją i podejściem do zarządzania.
Ponad 400 facylitatorów na całym świecie codziennie sprzyja rozwojowi zarządzania, organizując praktyczne szkolenia, które oferują gry, proste narzędzia i najlepsze praktyki. Dzięki nim uczestnicy zyskują nowe umiejętności, które z łatwością wykorzystują, by zwiększać zaangażowanie swoich pracowników i inspirować ich do zmian w zarządzeniu.

OKRs Essentials
Czym jest szkolenie OKRs Essentials?
OKRs Essentials to autorski program dedykowany osobom szukającym nowoczesnego podejścia do współtworzenia celów organizacyjnych. Celów które zarówno inspirują, pozwalają ukierunkować i synchronizować wiele strumieni pracy, a przede wszystkim angażują współpracowników. Program ten bazuje na kompilacji wiedzy z akredytowanego szkolenia Management 3.0 Foundation oraz praktycznego doświadczenia naszych ekspertów z pełnienia roli konsultanta OKRs, OKR Championa oraz Agile Coacha.
Właściwe zastosowanie koncepcji Objectives and Key Results, potocznie nazywanej OKRami, pozwala na budowanie transparencji celów organizacyjnych, umożliwiającej ustalenie priorytetów oraz minimalizowanie ryzyka konfliktu czy wykluczania się celów organizacyjnych, co paradoksalnie ma wciąż miejsce w wielu organizacjach. Z kolei właściwe podążanie za kadencją spotkań planistycznych, monitorowania i przeglądu, pozwala dynamicznie adaptować zakres działań (inicjatyw), bez redefinicji celu. Minimalizuje to narzut czasowy na tworzenie niekończącej się kolekcji slajdów z raportami, zwiększa skupienie zespołów na istocie celów, a w rezultacie - umożliwi osiągnięcie celów biznesowych organizacji.
Czy masz dość suchej teorii i złotych rad, które jak za dotknięciem magicznej różdżki rzekomo rozwiążą Twoje problemy z osiąganiem celów organizacyjnych? Chcesz posiąść praktyczną wiedzę, nauczyć się dobrych metod i praktyk współtworzenia oraz ukierunkowania celów? Mamy coś dla Ciebie!
Kto za tym stoi?
Koncepcja OKRów, czyli Celów i Kluczowych Rezultatów ma swoje korzenie w organizacji Intel, gdzie samą koncepcję opracował i rozpowszechniał od 1975 r. Andy Grove, bazując na zmodyfikowanym podejściu MBO, które jeszcze wcześniej opracował Peter Drucker. W dalszej kolejności John Doerr (uczestnik seminarium Grove’a) zaaplikował w 1999 r. koncepcję OKRs m.in. w Google, podkreślając, że to właśnie OKRy pozwoliły im osiągnąć globalny sukces i przeskalowanie z 40 do 50 000 osób.
Aktualnie na całym świecie pojawiają się nowi eksperci i konsultanci OKRs, warto jednak zauważyć, że nie wszyscy podążają za ideą nowoczesnego zwinnego przywództwa (ang. Agile Leadership). By zapełnić tę lukę w 2015 r. OKRy stały się również częścią koncepcji Management 3.0 opracowanej przez Jurgena Appelo. OKRy w Management 3.0 opierają się na 12 pryncypiach dla budowania systemu celów i mierników w taki sposób, aby angażować współpracowników i dawać im sprawczość w działaniu.

Lean Change Management
Czym jest szkolenie Lean Change Management™?
Ponieważ innowacje i zawirowania rynkowe nadal wzrastają, coraz więcej organizacji szuka sposobów dla szybszej zmiany, aby zachować konkurencyjność. Wiele z tych organizacji patrzy w kierunku zwinnego zarządzania (ang. Agile Management) aby to osiągnąć, jednak najczęściej wykorzystuje przestarzałe metody zarządzania zmianą, które nie są przystosowane do dynamicznych zmian.
Ten akredytowany program szkoleń (Lean Change Agent) ma na celu pokazanie, jak wykorzystać podejście Agile oraz Lean nie (tylko) do rozwijania produktów/usług, a do facylitowania transformacji organizacyjnych. Lean Change Management™ to nowoczesny framework, który wykorzystuje idee Lean Startup, Agile, Lean oraz model Kottera, aby pomóc Ci adaptacyjnie zarządzać zmianą.
Agenci Zmiany to niezwykłe osoby z przedsiębiorczym sercem, wizjonerskim umysłem i odwagą niezbędną to podważenia status quo dla dobra całej organizacji.
Poznaj angażujące praktyki i lekkie narzędzia do planowania/ulepszania zmiany oraz naucz się przewodzić grupie agentów zmiany. Dzięki temu zmiana zakorzeni się i będzie propagowana przez współpracowników.
Kto za tym stoi?
Jason Little jest ekspertem zarządzania zmianą w organizacji, jego podejście opisane zostało w książce wydanej w 2014 roku pod tytułem Lean Change Management™. Na bazie książki wyłonił się program szkoleń, doradztwa oraz globalny ruch związanym z nową refleksją i podejściem do zarządzania zmianą.
Ponad 50 facylitatorów na całym świecie codziennie sprzyja rozwojowi zarządzania zmianą, organizując praktyczne szkolenia, które oferują gry, proste narzędzia i najlepsze praktyki. Dzięki nim uczestnicy zyskują nowe umiejętności, które z łatwością wykorzystują, by zwiększać powodzenie radykalnych zmian organizacyjnych i zaangażować ludzi do współodpowiedzialności za ich sukces.

Professional Agile Leadership Essentials
Czym jest szkolenie Professional Agile Leadership Essentials™ (PAL-E)?
Professional Agile Leadership Essentials™ to akredytowane szkolenie od Scrum.org, oparte na praktycznych ćwiczeniach, podczas których menedżerowie i liderzy zwinnych zespołów zrozumieją, jak najlepiej wspierać oraz uczyć zespoły
i organizację, aby móc stworzyć pożądane środowisko dla zwinności.
W zwinnej organizacji od liderów, menedżerów, kierowników oraz członków zwinnych zespołów wymaga się zmiany sposobu zarządzania oraz sposobu mierzenia wyników pracy. Zwinne zespoły mogą nie mieć możliwości zrobienia tego samodzielnie. Potrzebna jest pomoc od strony organizacji. Sposób myślenia o podejściu ludzi do pracy musi się zmienić na zwinny. Ujednolicając cele i sposób pracy można osiągać lepsze rezultaty.
W trakcie szkolenia uczestnicy zagłębia się w rolę, jaką liderzy odgrywają w tworzeniu właściwych warunków dla zwinnego środowiska. Rola lidera i managera w zwinnej organizacji może zdecydowanie różnić się od tej, do której liderzy są przyzwyczajeni. Dzięki ćwiczeniom zespołowym uczestnicy nauczą się, jak inicjować i wspierać zwinne zespoły, aby osiągać lepsze rezultaty oraz jak kierować zmianami w obszarze kultury organizacyjnej, które muszą zostać wprowadzone, aby przybliżyć organizację do zwinnego dostarczania produktów.
Kto za tym stoi?
Ken Schwaber i Jeff Sutherland uważani są za ojców Scruma, chociaż samo podejście bazuje na samoorganizujących się zespołach, spopularyzowanym przez słynną publikację “The New New Product Development Game” Hirotaka Takeuchi i Ikujiro Nonaka, wydaną w Harvard Business Review w 1986 r.
Ponad 300 trenerów Scrum.org na całym świecie codziennie sprzyja rozwojowi zarządzania, organizując praktyczne szkolenia, ucząc poprzez gry, warsztaty i skuteczne praktyki.

Professional Agile Leadership - Evidence-Based Management
Czym jest szkolenie Professional Agile Leadership™ – Evidence-Based Management (PAL-EBM)?
Professional Agile Leadership™ – Evidence-Based Management to akredytowane szkolenie od Scrum.org budujące kompetencje w obszarze wykorzystywania frameworka Evidence-Based Management™ (EBM). Jest to zwinne podejście stworzone, by pomóc liderom w przewodzeniu zespołom w kierunku poprawy dostarczania wartości dla klienta oraz zwiększania efektywności organizacji.
W świecie szybko zmieniających się potrzeb klientów organizacje muszą szybko adaptować się do nowych wyzwań i możliwości. Do tego są potrzebne informację i dane, które pomogą zwiększać elastyczność biznesową. Niestety, organizacje wytwarzające zwinnie produkty przyzwyczajone są do stosowania klasycznego podejścia do zarządzania celami i mierzenia postępów realizacji założonego planu przy użyciu wyłącznie opóźnionych wskaźników (ang. lagging indicators).
Evidence-Based Management skupia się na dostarczaniu wartości dla klienta i świadomym eksperymentowaniu po to, aby poprawiać efektywność organizacji i pomagać osiągać jej cele strategiczne. Każdy z uczestników ukończy szkolenie z własnym proponowanym planem wprowadzenia zmian w kontekście tworzenia celów w realiach dużej niepewności.
Kto za tym stoi?
Ken Schwaber i Jeff Sutherland uważani są za ojców Scruma, chociaż samo podejście bazuje na samoorganizujących się zespołach, spopularyzowanym przez słynną publikację “The New New Product Development Game” Hirotaka Takeuchi i Ikujiro Nonaka, wydaną w Harvard Business Review w 1986 r.
Ponad 300 trenerów Scrum.org na całym świecie codziennie sprzyja rozwojowi zarządzania, organizując praktyczne szkolenia, ucząc poprzez gry, warsztaty i skuteczne praktyki.
Powiązane kategorie
Poznaj nasze programy doradztwa
Opinie o naszych szkoleniach
Weź udział w najbliższych szkoleniach otwartych
Data | Lokalizacja | Czas trwania | Temat szkolenia | Cena netto/osoba | |
---|---|---|---|---|---|
2025-05-22 | Warszawa | Szkolenie stacjonarne - 16h - 2 dni po 8 godzin (wliczając przerwy). Szkolenie online - 18h - 3 dni po 6 godzin (wliczając przerwy). Harmonogram szkolenia online:
|
Management 3.0 Foundation | od 2990 PLN | Zapisz się |