Valkir Academy
  • en
Przejdź do treści
Valkir Academy
  • Szkolenia
    • Katalog szkoleń
    • Terminarz szkoleń
    • Dofinansowanie
    • Voucher
    • Szkolenia on-line
  • Doradztwo
    • Katalog doradztwa
    • Katalog narzędzi i badań
    • Studium przypadków
  • O nas
    • Zespół
    • Kariera
    • Referencje
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
    • Formularz wyceny
    • Formularz zapisów
  • Baza wiedzy
Valkir Academy
  • Szkolenia
    • Katalog szkoleń
    • Terminarz szkoleń
    • Dofinansowanie
    • Voucher
    • Szkolenia on-line
  • Doradztwo
    • Katalog doradztwa
    • Katalog narzędzi i badań
    • Studium przypadków
  • O nas
    • Zespół
    • Kariera
    • Referencje
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
    • Formularz wyceny
    • Formularz zapisów
  • Baza wiedzy

Szkolenie: Business Model Generation

  • Krótki opis
  • Terminy i ceny
  • Agenda i galeria
  • Cele szkolenia
Zapytaj o wycenę
Wybierz termin szkolenia
Wyceń szkolenie zamknięte
Pobierz program szkolenia (PDF)

Business Model Generation

- Tworzenie i walidacja modeli biznesowych

Dostępne jako szkolenie zamknięte

Termin i lokalizacja szkolenia zamkniętego do ustalenia

Cena: 2200 PLN + VAT / osoba

Zapytaj o wycenę
Czas trwania i język:

Szkolenie stacjonarne - 14h - 2 dni po 7 godzin (wliczając przerwy).

Szkolenie online - 15h - 3 dni po 5 godzin (wliczając przerwy).
Harmonogram szkolenia online:

  • 09:00 - 11:00 sesja online,
  • 11:00 - 12:00 przerwa,
  • 12:00 - 14:00 sesja online.

Szkolenie jest w języku polskim. Wersja angielska jest również dostępna.

Grupa docelowa:

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • menedżerów innowacji, rozwoju produktów,
  • początkujących Scrum Masterów i Product Ownerów,
  • liderów/menedżerów działów i zespołów,
  • interesariuszy i osoby zaangażowane w proces wytwórczy,
  • przedstawicieli działów spoza IT jak np. sprzedaż, marketing.
Chcących rozwijać organizację w duchu innowacji i przedsiębiorczości.

Wymagania przed szkoleniem:

Minimalna znajomość podstawowych zagadnień z zakresu rozwoju produktów, usług i zarządzania projektami. Udział w projektowaniu nowych produktów i usług, a w szczególności inicjatywach, w których współpracuje co najmniej kilkuosobowy zespół, bądź wiele zespołów jednocześnie.

W przypadku szkoleń online wymagana jest sprawna obsługa komputera i spełnienie wymagań technicznych: https://valkir.pl/szkolenia-online/.

Cena obejmuje:

  • Przygotowanie i realizacja szkolenia przez eksperta, doświadczonego konsultanta Business Model Generation oraz Running Lean.
  • Efektywne szkolenie w małej grupie - średnio 6-12 osób.
  • Materiały szkoleniowe i rekwizyty do gier oraz certyfikat ukończenia szkolenia, wystawiany przez Valkir Academy (w języku polskim lub angielskim).
  • Obiad oraz catering (napoje i przekąski). Nie dotyczy szkolenia online.
  • Dojazdy i utrzymanie trenera. Nie dotyczy szkolenia online.

Certyfikacja:

Z racji autorskiego programu, ukończenie szkolenia dostarcza wiedzę i praktyki do wykorzystania w organizacji, jednak nie zapewnia certyfikatów Strategyzer. Akredytowane certyfikaty powiązane są wyłącznie z kursami stacjonarnymi i online Strategyzer (możliwość zakupu vouchera), co jednoznaczne jest z uzyskaniem certyfikatu uczestnictwa opisanego na stronie https://www.strategyzer.com/training/.
W cenę szkolenia autorskiego wliczone są certyfikaty ukończenia szkolenia wystawiane przez Valkir Academy (w języku polskim lub angielskim).


Dostępne terminy:
Data Lokalizacja Cena netto/osoba
Do ustalenia Do ustalenia 2200 PLN Zapytaj o wycenę

Brakuje lokalizacji lub daty, która by Ci pasowała?
Potrzebujesz zmodyfikować i dopasować zakres szkolenia?

Kliknij i skontaktuj się z nami!
Dopasujemy lokalizację, czas i zakres wspólnie!

Eksperci prowadzący szkolenie:

Daniel Skowroński

Paweł Błasiak

Marzena Cygan-Bakoniak

Opis szkolenia:

Czym jest szkolenie Business Model Generation?

Niezależnie czy jesteś osobą pracującą w korporacji czy startupie, aby dostarczać wartość biznesową i zachować rentowność usług, niezbędny jest powtarzalny model biznesowy. Model ten powinien się jednak zmieniać, adaptując strategię do realiów rynkowych, zachowując konkurencyjność w czasach ciągłej innowacji.

Właściwe zastosowanie metody Business Model Generation pozwala zwiększyć innowacyjność projektowanych produktów/usług i zbudować kompetencje wewnętrznego przedsiębiorcy. Osoba ta (bądź grupa osób) potrafi zdefiniować unikalną wartość nowego produktu/usługi, grupy docelowe, kanały dotarcia, partnerów, jak również metryki pozwalające na monitorowanie rentowności działań. Dzięki powyższym możliwe będzie zweryfikowanie, czy istnieje realna potrzeba rynkowa i czy oferowane rozwiązanie będzie na tyle rewolucyjne oraz opłacalne, że dany segment rynku będzie chciał w nie zainwestować.

Poznaj kompilację wiedzy i przećwicz lekkie narzędzia oraz procesy do efektywnego projektowania, weryfikowania i rozwijania modeli biznesowych. Całość pochodzi z idei Business Model Generation - Alexandra Osterwaldera i Yvesa Pigneura oraz Running Lean – Asha Maurya, jak również praktycznego doświadczenia naszych ekspertów wynikającego z pełnienia roli Product Managera, konsultanta modeli biznesowych oraz szeroko pojętej przedsiębiorczości.

Kto za tym stoi?

Alexander Osterwalder konsultant modelowania biznesowego i Yves Pigneur profesor zarządzania systemami informacyjnymi, wydali w 2010 roku książkę Business Model Generation, bazującą na  doświadczeniach 470 praktyków tworzenia modeli biznesowych z 45 krajów. Książka ta zrewolucjonizowała podejście do projektowania modeli biznesowych. Na podstawie ich prac, seryjny przedsiębiorca Ash Maurya opracował koncepcję Lean Canvas, dopasowując metodę do realiów startupów - skrajnej niepewności.


Program szkolenia:
  1. Wprowadzenie do metody Business Model Generation: tworzenie i walidacja modeli biznesowych
    • Zwięzłe przedstawienie fundamentów Business Model Generation oraz Running Lean.
    • Krótkie porównanie różnic pomiędzy klasycznym podejściem do projektowania business planu, business case, a nowoczesnym opisywaniem modelu biznesowego.
    • Krótkie przedstawienie idei modelowania biznesowego, przedsiębiorczości, innowacyjności oraz moderacji dla całego procesu.
    • Gra symulacyjna pozwalająca zrozumieć i doświadczyć aspekty empirycznego procesu projektowania na bazie Lean Mindset.
     
  2. Definicja i przegląd metody Business Model Generation
    • Przedstawienie składowych definiujących metodę Business Model Generation oraz Running Lean.
    • Zwięzłe omówienie koncepcji kanwy, wzorców, strategii, procesu projektowania oraz testowania pomysłów poprzez interdyscyplinarny zespół.
    • Rola moderatora oraz kluczowych kompetencji zespołu.
    • Business Model Generation czy Running Lean? Różnice w podejściu, czasie trwania i wymaganych warunkach wstępnych.
     
  3. Kanwy
    • Zrozumienie metod wizualizacji oraz procesu burzy mózgów do grupowego wykorzystania lekkich narzędzi modelowania biznesowego.
    • Zaprezentowanie Business Model Canvas oraz Lean Canvas, jako nowoczesnych narzędzi projektowania i weryfikowania modeli biznesowych.
    • Omówienie zasad projektowania zapadającej w pamięć, unikalnej propozycji wartości (ang. Unique Value Proposition).
    • Ćwiczenie: projektowanie kanw dla scenariuszy innowacyjnych produktów i usług w branżach wybranych przez uczestników szkolenia.
     
  4. Wzorce i strategia
    • Zrozumienie popularnych wzorców modeli biznesowych, na bazie znanych produktów, usług i organizacji.
    • Zdefiniowanie otoczenia biznesowego związanego z istotnymi wyzwaniami grupy docelowej, czynników makroekonomicznych i mikroekonomicznych.
    • Omówienie metod monitorowania, ewaluacji i iteracyjnego wprowadzania ulepszeń dla modeli biznesowych oraz unikalnej propozycji wartości.
    • Fundamenty zarządzania wieloma modelami biznesowymi.
     
  5. Założenia procesu prototypowania
    • Zaprezentowanie praktyk i narzędzi zwiększających efektywność moderowania sesji Business Model Generation.
    • Techniki efektywnego określania partnerów, kanałów dystrybucji oraz innych interesariuszy, wraz z metodami jak do nich dotrzeć.
    • Omówienie różnic pomiędzy rodzajami prototypów, balans pomiędzy kosztem utworzenia a zyskiem ze zweryfikowanej hipotezy problemu i rozwiązania.
    • Omówienie metod prezentowania modelu biznesowego celem uzyskania aprobaty i finansowania jego realizacji, na bazie Pitch Deck oraz samego Pitch.
     
  6. Systematyczne testowanie modeli biznesowych
    • Wybór danych metrycznych dla pomiaru jakościowego i ilościowego.
    • Metody zbierania informacji zwrotnej, bazujące na procesie doświadczeń z wykorzystywania nowego produktu lub usługi.
    • Zwięzła analiza narzędzi i diagramów statystycznych wykorzystywanych w procesie testowania modeli biznesowych.
    • Ćwiczenie: analiza efektywności modelu biznesowego w podgrupach.
     
  7. Wprowadzanie metody Business Model Generation w organizacji
    • Przegląd nowoczesnych praktyk zarządzania zmianą, klasycznych wyzwań i ograniczeń.
    • Analiza kultury organizacyjnej i powiązanych wyzwań organizacji z wprowadzania innowacji. Różnice pomiędzy innowacją w korporacji a startupem.
    • Otwarta dyskusja zgłoszonych pytań, wyzwań i wątpliwości oraz kolejne kroki niezbędne do wprowadzenia metody Business Model Generation w organizacji.
     
  8. Podsumowanie szkolenia
Jak wyglądają nasze szkolenia?

Cele szkolenia:
Jakie wyzwania adresujemy?

  • Jak mogę wyjaśnić innym czym dokładnie jest, a czym nie jest model biznesowy?
  • Jak mogę wykreować zapadającą w pamięć unikalną propozycję wartości?
  • Jak mogę zwizualizować strumienie przychodów i kosztów, kanały dotarcia do grupy docelowej?
  • Jak mogę powołać interdyscyplinarny zespół, aby zapewnić różnorodność perspektyw?
  • Jak mogę wykorzystać etapy procesu projektowania Business Model Canvas, Value Proposition Canvas i Lean Canvas w mojej organizacji?
  • Jak mogę koordynować, monitorować i mierzyć skuteczność wielu modeli biznesowych?
  • Jak mogę zaprezentować model biznesowy, aby uzyskać aprobatę i finansowanie jego realizacji?
  • Jak mogę uzupełnić metodę Business Model Generation o dodatkowe praktyki i narzędzia ze świata innowacji oraz przedsiębiorczości?

Jakie korzyści otrzymujesz?

Szkolenie pozwala uczestnikom lepiej zrozumieć swoją organizację i stojące przed nią wyzwania oraz skuteczniej kierować jej rozwojem. Zawiera wiedzę teoretyczną oraz praktyczne metody zaczerpnięte z obszarów modelowania biznesowego, ekonomii, przedsiębiorczości, innowacyjności, facylitacji, zarządzania procesami, zarządzania zmianą oraz wielu innych obszarów.

W wyniku szkolenia uczestnicy reprezentujący poszczególne obszary organizacji będą:

  • znali i rozumieli zagadnienia niezbędne do skutecznego stymulowania innowacji w organizacji,
  • posiadali umiejętności niezbędne do zastosowania tych metod w praktyce,
  • rozumieli jak i dlaczego nowe metody mogą pozytywnie wpłynąć na ich pracę.
W miarę możliwości, zagadnienia prezentowane podczas szkolenia wyjaśniane są poprzez grę/ćwiczenie pozwalające zastosować poznaną praktykę lub zasadę w realiach biznesowych. Ćwiczenie lub gra zazwyczaj kończy się wspólnym omówieniem i dyskusją na temat dopasowania przedstawionych praktyk do własnej sytuacji uczestników.


Wybierz termin szkolenia
Wyceń szkolenie zamknięte
Download training program (PDF)

Powiązane szkolenia

Product Owner Toolkit

Sprawdź szczegóły

Professional Agile Leadership - Evidence-Based Management

Sprawdź szczegóły

Professional Scrum Product Owner

Sprawdź szczegóły

Professional Scrum Product Owner Advanced

Sprawdź szczegóły

Playing Lean Startup

Sprawdź szczegóły

Product Discovery Essentials

Sprawdź szczegóły

Opinie o naszych szkoleniach

  • Szkolenie dla wszystkich, którzy chcą wdrażać nowe techniki zarządzania w swoich firmach.
    Przeprowadzone bardzo profesjonalne, angażujące kursantów, ćwiczenia były prowadzone z naciskiem na pracę w zespołach.
    Omawiane tematy i wyciągnięte wnioski z tego kursu zostały zastosowane z sukcesem w codziennej pracy.

    Robert Pruski
    Development Manager
    SAP Polska

  • I'd like to know more about people I work with, the course did a fantastic job on teaching me how in a simple and fun way to obtain this knowledge.

    Jakub Brzózka
    Information Technology Team Lead
    Home.pl

  • Clear communication about mgt 3.0, inviting participants into exercises, lead by example, raise a hand when discussion is going to far beyond the topic - that was great.

    Łukasz Kurzeja
    Chapter Lead
    ING Tech

  • For me introducing OKRs within the company, or even department at the start, as an example of different approach is worth of trying. Also some specific games, practices for sure will enrich my private portfolio of techniques used in my work on daily basis.

    Grzegorz Czaicki
    Scrum Master
    LPP

  • Well-organized, everything was prepared in advance, he knew what to do and how to keep the discussions valuable for most of us.

    Antonina Geras-Starecka
    Product Owner
    SGH

  • Inspirations, ideas, good level of understanding.

    Katarzyna Drzazga
    IT Delivery Manager
    Roche

  • I loved the motivation pieces and empowerment of the team practices - I will definitely use it in my work.
    I don't have any advice at the moment - in my opinion it was all that I needed.

    Izabela Kierzek
    IT Project Manager
    Miquido

  • The entire training was well prepared, with high-quality materials, an engaging presentation, and excellent facilitation. The knowledge and tools provided are ready to be applied, offering immediate value to both the team and the company.

    Paulina Murawska
    Agile Project Manager
    Pirxon

  • Everything was great, so I would say - keep it up like this!.

    Piotr Górajek
    Scrum Master
    Home.pl

  • Great knowledge of agile management methods.

    Hubert Jackowski
    Business Operations Manager
    Tidio

  • He is a great facilitator with tremendous skills.

    Jakub Piecuch
    Scrum Master
    ABB

  • They make it easier, help to work out solutions, giving the team the right space, both time and place, as well as the oppressive atmosphere conducive to work on the areas of decision-making. This helps to develop decisions from the bottom up in such a way that the areas of decision-making remain among people and not the decision maker.

    Michał Kosiorek
    Head of HR
    Stermedia

  • Calm, making sure that we understand, answering a lot of questions, examples.

    Marek Charkiewicz
    DEVOPS Team Leader
    StepStone

  • All set of workshops was inspiring. Specifically, I would like to work with the team more closely, get to know them better. For example, run the moving motivators game. Also, a common definition of our goals or OKRs seem to have great potential.

    Aleksander Kłosowicz
    StepStone

  • Very good teaching skills, ability to keep group involved throughout 2 days.

    Michael Kacprzak
    Director of Application Development
    Home.pl

  • Znałem ćwiczenia, czytałem książki a mimo to gorąco polecam udział w szkoleniu. Masa inspiracji i ciekawych dyskusji.

    Piotr Wegert
    Perform Group
    Scrum Master

  • Podchodząc do tematu szkolenia dla produkt managera miałem wiele wątpliwości. Wszystkie punkty z mojej listy pomógł mi rozwiązać Pan Daniel. Nikt z konkurencji nie potrafił skutecznie zaproponować mi targetowanego szkolenia... dopiero kontakt z firmą Valkir Academy pozwolił poczuć mi się komfortowo. Wszystkim polecam szkolenie gdyż:

    • jest realizowane przez praktyka
    • jest poparte ciekawymi przykładami
    • pozwala przygotować się do roli product ownera
    • coach potrafi precyzyjnie kierować szkoleniem (elastycznie je dopasowywać) jeżeli wymaga tego sytuacja tzn. nie trzyma się twardych, założonych ram programowych
    • przygotowuje niespodzianki z zakresu omawianego tematu takie jak dodatkowe symulacje

    Wszystkim polecam szkolenia w tej firmie, nie tylko z uwagi na atrakcyjny program ale również z uwagi na bardzo konkurencyjna cenę i indywidualne podejście do klienta.

    Kamil Piwowarczyk

  • Szkolenie bardzo merytoryczne. Zawiera dużo przydatnej wiedzy, nie tylko teoretycznej ale i praktycznej. Świetne warsztaty.

    Konsultant
    Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.

  • Szkolenie przygotowane bardzo profesjonalnie, informacje bardzo przydatne, przekazane w sposób jasny, prosty i bezpośredni.

    Konsultant
    Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.

  • Ogrom specjalistycznej wiedzy podany w bardzo przystępnej formie.

    Maciej Kryński - Konsultant - Opiekun startupu
    Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.

  • Szkolenie bardzo merytoryczne, dobrze zaplanowane w czasie. Jasny i prosty przekaz. Zabawne ale bardzo obrazowe i wciągające przykłady :-)

    Konsultant
    Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.

Nasze portale tematyczne

Przeczytaj szczegółowy opis naszych portali
Management30 Management30
Valkir Academy

@Copyright
Valkir Academy Sp. z o.o.

Zapisz się na newsletter
  • Szkolenia
  • Doradztwo
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin świadczenia usług