Valkir Academy
  • en
Przejdź do treści
Valkir Academy
  • Szkolenia
    • Katalog szkoleń
    • Terminarz szkoleń
    • Dofinansowanie
    • Voucher
    • Szkolenia on-line
  • Doradztwo
    • Katalog doradztwa
    • Katalog narzędzi i badań
    • Studium przypadków
  • O nas
    • Zespół
    • Kariera
    • Referencje
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
    • Formularz wyceny
    • Formularz zapisów
  • Baza wiedzy
Valkir Academy
  • Szkolenia
    • Katalog szkoleń
    • Terminarz szkoleń
    • Dofinansowanie
    • Voucher
    • Szkolenia on-line
  • Doradztwo
    • Katalog doradztwa
    • Katalog narzędzi i badań
    • Studium przypadków
  • O nas
    • Zespół
    • Kariera
    • Referencje
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
    • Formularz wyceny
    • Formularz zapisów
  • Baza wiedzy

Szkolenie: Playing Lean Startup

  • Krótki opis
  • Terminy i ceny
  • Agenda i galeria
  • Cele szkolenia
Zapytaj o wycenę
Wybierz termin szkolenia
Wyceń szkolenie zamknięte
Pobierz program szkolenia (PDF)

Playing Lean Startup

- Wprowadzanie kultury przedsiębiorczości z grą Playing Lean

Dostępne jako szkolenie zamknięte

Termin i lokalizacja szkolenia zamkniętego do ustalenia

Cena: 2200 PLN + VAT / osoba

Zapytaj o wycenę
Czas trwania i język:

Szkolenie stacjonarne - 14h - 2 dni po 7 godzin (wliczając przerwy).

Szkolenie online - 15h - 3 dni po 5 godzin (wliczając przerwy).
Harmonogram szkolenia online:

  • 09:00 - 11:00 sesja online,
  • 11:00 - 12:00 przerwa,
  • 12:00 - 14:00 sesja online.

Szkolenie jest w języku polskim. Wersja angielska jest również dostępna.

Grupa docelowa:

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • menedżerów innowacji, rozwoju produktów,
  • początkujących Scrum Masterów i Product Ownerów,
  • liderów/menedżerów działów i zespołów,
  • interesariuszy i osoby zaangażowane w proces wytwórczy,
  • przedstawicieli działów spoza IT jak np. sprzedaż, marketing.
Chcących rozwijać organizację w duchu innowacji i przedsiębiorczości.

Wymagania przed szkoleniem:

Minimalna znajomość podstawowych zagadnień z zakresu rozwoju produktów, usług i zarządzania projektami. Udział w projektowaniu nowych produktów i usług, a w szczególności inicjatywach, w których współpracuje co najmniej kilkuosobowy zespół, bądź wiele zespołów jednocześnie.

W przypadku szkoleń online wymagana jest sprawna obsługa komputera i spełnienie wymagań technicznych: https://valkir.pl/szkolenia-online/.

Cena obejmuje:

  • Przygotowanie i realizacja szkolenia przez eksperta, doświadczonego konsultanta Lean Startup oraz Customer Development.
  • Efektywne szkolenie w małej grupie - średnio 6-12 osób.
  • Materiały szkoleniowe i rekwizyty do gier oraz certyfikat ukończenia szkolenia, wystawiane przez Valkir Academy (w języku polskim lub angielskim).
  • Obiad oraz catering (napoje i przekąski). Nie dotyczy szkolenia online.
  • Dojazdy i utrzymanie trenera. Nie dotyczy szkolenia online.

Certyfikacja:

Z racji autorskiego programu, ukończenie szkolenia dostarcza wiedzę i praktyki do wykorzystania w organizacji, jednak nie zapewnia certyfikatów Lean Startup Co. Akredytowane certyfikaty powiązane są wyłącznie z kursami stacjonarnymi Lean Startup Co., co jednoznaczne jest z uzyskaniem certyfikatu uczestnictwa opisanego na stronie https://leanstartup.co/education/.
W cenę szkolenia autorskiego wliczone są certyfikaty ukończenia szkolenia wystawiane przez Valkir Academy (w języku polskim lub angielskim).


Dostępne terminy:
Data Lokalizacja Cena netto/osoba
Do ustalenia Do ustalenia 2200 PLN Zapytaj o wycenę

Brakuje lokalizacji lub daty, która by Ci pasowała?
Potrzebujesz zmodyfikować i dopasować zakres szkolenia?

Kliknij i skontaktuj się z nami!
Dopasujemy lokalizację, czas i zakres wspólnie!

Eksperci prowadzący szkolenie:

Daniel Skowroński

Paweł Błasiak

Marzena Cygan-Bakoniak

Opis szkolenia:

Czym jest szkolenie Playing Lean Startup?

Playing Lean Startup to autorski program szkoleń z akredytowaną grą symulacyjną Playing Lean, uczący jak sterować rozwojem startupu, niezależnie czy jest on rozkręcany w garażu, w średniej firmie, czy jako wyizolowana jednostka w ramach korporacji. Pokazuje kiedy zmieniać, a kiedy utrzymywać kierunek, celem wzrostu biznesu z maksymalnym przyspieszeniem.

Właściwe zastosowanie koncepcji Lean Startup poprzez pętlę informacji zwrotnej od potencjalnych klientów pozwala szybko zweryfikować prototyp rozwiązania oraz skrócić czas pomiędzy pracą zespołu a pierwszymi zadowolonymi klientami.

Fundamentem procesu jest pętla Build-Measure-Learn, która uzupełniona o koncepcję zweryfikowanej nauki (ang. Validated Learning), księgowość innowacji (ang. Innovation Accounting) oraz założenie, że przedsiębiorczość to zarządzanie, pozwala wprowadzać innowacje w przewidywalny sposób.

Nie potrzebna Ci sucha teoria i nauka. Chcesz poznać koncepcję Lean Startup poprzez praktyczną wiedzę, lekkie narzędzia, wymianę doświadczeń i grę edukacyjną? Mamy coś dla Ciebie!

Kto za tym stoi?

Seryjny przedsiębiorca Eric Ries jest uważany za lidera, który rozpowszechnił metodę Lean Startup opisaną w bestsellerowej książce “The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses” wydanej w 2011 r. Samo podejście bazuje na pracach takich postaci jak: Steve Blank, Clayton M. Christensen, czy też Geoffrey A. Moore.

W 2015 roku, czterech pasjonatów Lean Startup na czele z Simen Fure Jørgensen, poprzez serię eksperymentów i crowdfunding, wprowadziło pierwszą wersję planszowej gry edukacyjnej Playing Lean. Od tego momentu gra stała się hitem, a kolejne rundy finansowania wprowadziły kolejne jej wersje.


Program szkolenia:
  1. Wprowadzenie do metody Lean Startup: wprowadzanie kultury przedsiębiorczości
    • Zwięzłe przedstawienie pryncypiów i koncepcji Lean Startup.
    • Krótkie porównanie różnic przy tradycyjnym podejściu do rozwoju produktów i usług, a nowoczesnym, bazującym na hipotezach, eksperymentach i silnikach wzrostu.
    • Krótkie przedstawienie idei myślenia produktowego, przedsiębiorczości, innowacyjności, użyteczności oraz moderacji dla całego procesu.
    • Gra symulacyjna pozwalająca zrozumieć i doświadczyć aspekty empirycznego procesu wytwórczego oraz jego doskonalenia.
     
  2. Definicja i przegląd metody Lean Startup
    • Ogólne zaprezentowanie teorii Lean Startup, zasad i filarów.
    • Zwięzłe omówienie koncepcji pętli Build-Measure-Learn, iteracyjności procesu, etapów z wspierającej koncepcji Customer Development.
    • Omówienie niezbędnego poziomu zaangażowania odbiorców docelowych  i kluczowych kompetencji dla początkowej formy zespołu założycieli startupu.
    • Lean Startup czy Customer Development? Różnice w podejściu, czasie trwania i wymaganych warunkach wstępnych.
     
  3. Określanie wizji dla innowacji
    • Metody definiowania hipotezy problemu, badań ilościowych oraz jakościowych.
    • Określenie rynku docelowego, różnice pomiędzy rynkiem docelowym całkowitym (TAM), rynkiem docelowym dostępnym (SAM) oraz rynkiem docelowym startupu (SOM).
    • Wyjaśnienie koncepcji zweryfikowanej nauki (ang. Validated Learning), gdzie szukać potwierdzenia hipotezy problemu.
    • Ćwiczenie: projektowanie eksperymentów i metryk ich weryfikacji, z omówieniem skuteczności w podgrupach.
     
  4. Sterowanie kierunkiem innowacji
    • Popularne wzorce i antywzorce pierwszych działań badania potrzeb grupy docelowej.
    • Wyjaśnienie koncepcji minimalnie satysfakcjonującego produktu  (ang. Minimum Viable Product - MVP) i metod jego testowania.
    • Określenie kryteriów zdefiniowania kluczowej propozycji wartości dla rozwiązania (Problem-Solution Fit) oraz dopasowania produktu do rynku (Product-Market Fit).
    • Zaprezentowanie metryk w ujęciu księgowości innowacji (ang. Innovation Accounting), koncepcji zwrotu (ang. Pivot) bądź utrzymania kierunku działań (ang. Persevere).
     
  5. Przyspieszenie szybkości działania i wzrostu organizacji
    • Omówienie popularnych silników wzrostu organizacji oraz koncepcji Growth Hacking.
    • Krótkie wprowadzenie do technik projektowania modeli biznesowych.
    • Dyskusja na temat projektowania organizacji uczącej się i adaptującej do otoczenia.
    • Ćwiczenie: wymiana doświadczeń o podejściach do rozwoju produktu i przyrostowego dostarczania wartości biznesowej.
     
  6. Budowanie zespołu i adresowanie czynnika ludzkiego
    • Różnice pomiędzy grupą roboczą a zespołem, na przykładzie cyklu Tuckmana.
    • Czym jest i jak działa samoorganizacja wraz z wyjaśnieniem, co jest niezbędne, aby mogła prawidłowo funkcjonować.
    • Charakterystyka interdyscyplinarnego zespołu, podział kompetencji i odpowiedzialność.
    • Rozkład prac i odpowiedzialności w przypadku wielu zespołów realizujących złożony produkt, projekt czy inicjatywę wewnętrzną.
     
  7. Pozyskiwanie kapitału i udziały
    • Zaprezentowanie technik pozyskiwania kapitału od inwestorów, różnice w rundach inwestycyjnych, porównanie z inwestycjami społecznościowymi (ang. Crowdfunding).
    • Omówienie metod prezentowania modelu biznesowego celem uzyskania aprobaty i finansowania jego realizacji, na bazie Pitch Deck oraz samego Pitch.
    • Vesting: jako skuteczna i bezpieczna metoda stopniowego pozyskiwania udziałów przez współzałożycieli, bądź kluczowych współpracowników w startupie.
    • Burza mózgów: dobre i złe praktyki pozyskiwania kapitału oraz przekazywania udziałów.
     
  8. Lean Startup w akcji
    • Zaprezentowanie mechaniki gry edukacyjnej Playing Lean, przebiegu i czasu trwania.
    • Podział na zespoły, przygotowanie rekwizytów do gry, wybór scenariuszy.
    • Moderowanie iteracji gry: omówienie wątpliwości, retrospekcje w poszukiwanie ulepszenia procesu, monitorowanie postępów poprzez metryki.
    • Otwarta dyskusja zgłoszonych pytań, wyzwań i wątpliwości oraz kolejne kroki niezbędne do wprowadzenia metody Lean Startup w organizacji.
     
  9. Podsumowanie szkolenia
Jak wyglądają nasze szkolenia?

Cele szkolenia:
Jakie wyzwania adresujemy?

  • Jak mogę wyjaśnić innym czym dokładnie jest Lean Startup?
  • Jak mogę usprawnić proces definiowania i weryfikowania hipotez potrzeby grupy docelowej?
  • Jak mogę wykorzystać koncepcję zweryfikowanej nauki, księgowości innowacji i silników wzrostu, dla zwiększenia szansy powodzenia innowacyjnego produktu lub usługi?
  • Jak mogę skrócić czas uzyskania informacji zwrotnej poprzez Lean Startup?
  • Jak mogę ustalić, co powinno wchodzić w skład MVP nowego produktu lub usługi?
  • Jak mogę sprawdzić, że osiągnęliśmy etapy Problem-Solution Fit oraz Product-Market Fit?
  • Jak mogę koordynować, monitorować i mierzyć eksperymenty oraz cele strategiczne?
  • Jak mogę uzupełnić metodę Lean Startup o dodatkowe praktyki i narzędzia z rodziny Lean/Agile?

Jakie korzyści otrzymujesz?

Szkolenie pozwala uczestnikom lepiej zrozumieć swoją organizację i stojące przed nią wyzwania oraz skuteczniej kierować jej rozwojem. Zawiera wiedzę teoretyczną oraz praktyczne metody zaczerpnięte z idei myślenia produktowego, przedsiębiorczości, innowacyjności, użyteczności, facylitacji, zarządzania procesami, zarządzania zmianą oraz wielu innych obszarów.

W wyniku szkolenia uczestnicy reprezentujący poszczególne obszary organizacji będą:

  • znali i rozumieli zagadnienia niezbędne do skutecznego stymulowania innowacji w organizacji,
  • posiadali umiejętności niezbędne do zastosowania tych metod w praktyce,
  • rozumieli jak i dlaczego nowe metody mogą pozytywnie wpłynąć na ich pracę.
W miarę możliwości, zagadnienia prezentowane podczas szkolenia wyjaśniane są poprzez grę/ćwiczenie pozwalające zastosować poznaną praktykę lub zasadę w realiach biznesowych. Ćwiczenie lub gra zazwyczaj kończy się wspólnym omówieniem i dyskusją na temat dopasowania przedstawionych praktyk do własnej sytuacji uczestników.


Wybierz termin szkolenia
Wyceń szkolenie zamknięte
Download training program (PDF)

Powiązane szkolenia

Product Owner Toolkit

Sprawdź szczegóły

Professional Agile Leadership - Evidence-Based Management

Sprawdź szczegóły

Professional Scrum Product Owner

Sprawdź szczegóły

Professional Scrum Product Owner Advanced

Sprawdź szczegóły

Business Model Generation

Sprawdź szczegóły

Product Discovery Essentials

Sprawdź szczegóły

Opinie o naszych szkoleniach

  • Szkolenie dla wszystkich, którzy chcą wdrażać nowe techniki zarządzania w swoich firmach.
    Przeprowadzone bardzo profesjonalne, angażujące kursantów, ćwiczenia były prowadzone z naciskiem na pracę w zespołach.
    Omawiane tematy i wyciągnięte wnioski z tego kursu zostały zastosowane z sukcesem w codziennej pracy.

    Robert Pruski
    Development Manager
    SAP Polska

  • I'd like to know more about people I work with, the course did a fantastic job on teaching me how in a simple and fun way to obtain this knowledge.

    Jakub Brzózka
    Information Technology Team Lead
    Home.pl

  • Clear communication about mgt 3.0, inviting participants into exercises, lead by example, raise a hand when discussion is going to far beyond the topic - that was great.

    Łukasz Kurzeja
    Chapter Lead
    ING Tech

  • For me introducing OKRs within the company, or even department at the start, as an example of different approach is worth of trying. Also some specific games, practices for sure will enrich my private portfolio of techniques used in my work on daily basis.

    Grzegorz Czaicki
    Scrum Master
    LPP

  • Well-organized, everything was prepared in advance, he knew what to do and how to keep the discussions valuable for most of us.

    Antonina Geras-Starecka
    Product Owner
    SGH

  • Inspirations, ideas, good level of understanding.

    Katarzyna Drzazga
    IT Delivery Manager
    Roche

  • I loved the motivation pieces and empowerment of the team practices - I will definitely use it in my work.
    I don't have any advice at the moment - in my opinion it was all that I needed.

    Izabela Kierzek
    IT Project Manager
    Miquido

  • The entire training was well prepared, with high-quality materials, an engaging presentation, and excellent facilitation. The knowledge and tools provided are ready to be applied, offering immediate value to both the team and the company.

    Paulina Murawska
    Agile Project Manager
    Pirxon

  • Everything was great, so I would say - keep it up like this!.

    Piotr Górajek
    Scrum Master
    Home.pl

  • Great knowledge of agile management methods.

    Hubert Jackowski
    Business Operations Manager
    Tidio

  • He is a great facilitator with tremendous skills.

    Jakub Piecuch
    Scrum Master
    ABB

  • They make it easier, help to work out solutions, giving the team the right space, both time and place, as well as the oppressive atmosphere conducive to work on the areas of decision-making. This helps to develop decisions from the bottom up in such a way that the areas of decision-making remain among people and not the decision maker.

    Michał Kosiorek
    Head of HR
    Stermedia

  • Calm, making sure that we understand, answering a lot of questions, examples.

    Marek Charkiewicz
    DEVOPS Team Leader
    StepStone

  • All set of workshops was inspiring. Specifically, I would like to work with the team more closely, get to know them better. For example, run the moving motivators game. Also, a common definition of our goals or OKRs seem to have great potential.

    Aleksander Kłosowicz
    StepStone

  • Very good teaching skills, ability to keep group involved throughout 2 days.

    Michael Kacprzak
    Director of Application Development
    Home.pl

  • Znałem ćwiczenia, czytałem książki a mimo to gorąco polecam udział w szkoleniu. Masa inspiracji i ciekawych dyskusji.

    Piotr Wegert
    Perform Group
    Scrum Master

  • Podchodząc do tematu szkolenia dla produkt managera miałem wiele wątpliwości. Wszystkie punkty z mojej listy pomógł mi rozwiązać Pan Daniel. Nikt z konkurencji nie potrafił skutecznie zaproponować mi targetowanego szkolenia... dopiero kontakt z firmą Valkir Academy pozwolił poczuć mi się komfortowo. Wszystkim polecam szkolenie gdyż:

    • jest realizowane przez praktyka
    • jest poparte ciekawymi przykładami
    • pozwala przygotować się do roli product ownera
    • coach potrafi precyzyjnie kierować szkoleniem (elastycznie je dopasowywać) jeżeli wymaga tego sytuacja tzn. nie trzyma się twardych, założonych ram programowych
    • przygotowuje niespodzianki z zakresu omawianego tematu takie jak dodatkowe symulacje

    Wszystkim polecam szkolenia w tej firmie, nie tylko z uwagi na atrakcyjny program ale również z uwagi na bardzo konkurencyjna cenę i indywidualne podejście do klienta.

    Kamil Piwowarczyk

  • Szkolenie bardzo merytoryczne. Zawiera dużo przydatnej wiedzy, nie tylko teoretycznej ale i praktycznej. Świetne warsztaty.

    Konsultant
    Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.

  • Szkolenie przygotowane bardzo profesjonalnie, informacje bardzo przydatne, przekazane w sposób jasny, prosty i bezpośredni.

    Konsultant
    Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.

  • Ogrom specjalistycznej wiedzy podany w bardzo przystępnej formie.

    Maciej Kryński - Konsultant - Opiekun startupu
    Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.

  • Szkolenie bardzo merytoryczne, dobrze zaplanowane w czasie. Jasny i prosty przekaz. Zabawne ale bardzo obrazowe i wciągające przykłady :-)

    Konsultant
    Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.

Nasze portale tematyczne

Przeczytaj szczegółowy opis naszych portali
Management30 Management30
Valkir Academy

@Copyright
Valkir Academy Sp. z o.o.

Zapisz się na newsletter
  • Szkolenia
  • Doradztwo
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin świadczenia usług